رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از اواخر روز دوشنبه سامانه بارشی از جنوب وارد کشور خواهد شد، گفت: در روز سه شنبه با توسعه و تقویت این سامانه بارشی شهروندان در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، جزایر جنوبی کشور، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب اصفهان شاهد رگبار، رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهند بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از اواخر روز دوشنبه سامانه بارشی از جنوب وارد کشور خواهد شد، گفت: در روز سه شنبه با توسعه و تقویت این سامانه بارشی شهروندان در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، جزایر جنوبی کشور، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب اصفهان شاهد رگبار، رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهند بود.
کد خبر: ۱۴۵۱۷۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور افزود: امروز جمعه در سواحل دریای خزر، شمال شرق، بخش‌هایی از شرق، جنوب شرق، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار باران گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی بارش‌ها در ارتفاعات و نقاط سردسیر به صورت برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی یادآور شد: بارش‌های امروز در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و جنوب سیستان وبلوچستان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

ضیاییان درباره وزش باد نیز توضیح داد: امروز برای مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران و سمنان وزش باد نسبتا شدید پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در پنج روز آینده به تناوب برای مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در روز شنبه نیز توضیح داد: در این روز در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی بارش باران پیش بینی شده است.

وی ادامه داد:در روز یکشنبه نیز شهروندان در برخی نقاط گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد بارش باران خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور در روز دوشنبه نیز توضیح داد: در این روز برای برخی مناطق مانند شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

ضیاییان درباره اینکه آیا سامانه بارشی جدیدی در هفته پیش رو وارد کشور خواهد شد؟ عنوان کرد: در اواخر وقت دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی از جنوب کشور بارش‌ها در این منطقه شروع می‌شود.

وی یادآور شد: به این ترتیب روز سه شنبه با توسعه و تقویت این سامانه بارشی شهروندان در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، جزایر جنوبی کشور، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب اصفهان شاهد رگبار، رعد و برق همراه با وزش باد شدید خواهند بود.

به گفته ضیاییان بارش‌ها در برخی مناطق مستعد به صورت تگرگ خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی یادآور شد: خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان نیز از امروز تا یکشنبه مواج و در روز‌های دوشنبه و سه شنبه توفانی خواهد بود.

 
 سیل، آبگرفتگی و کولاک برف در ۱۵ استان

نفوذ سامانه بارشی از دوشنبه | پیش‌بینی وزش باد شدید در برخی مناطق کشور

 
 رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۶۰۰ نفر متأثر از سیل، آبگرفتگی و کولاک برف در ۱۵ استان خبر داد.

 بابک محمودی افزود: از تاریخ ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه، ۱۵ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گیلان، مرکزی و همدان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی عنوان کرد: در این بین نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در ۴۸ ساعت گذشته به هزار ۶۸۷ نفر در عملیات سیل، آبگرفتگی و کولاک برف در امدادرسانی کردند.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: نیرو‌های عملیاتی هلال احمر ۱۸۷ نفر از متاثرین را اسکان اضطراری دادند ۶۹ نفر به مناطق امن انتقال، و از ۶۵ واحد مسکونی تخلیه آب صورت کردند.

وی ادامه داد: ۶۶ تیم عملیاتی متشکل ۲۳۵ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متاثرین امدادرسانی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها